Norman Veerbeek (33) is de nieuwe Brand Manager van Husqvarna Motorcycles Nederland. Hij volgt per 1 oktober daarmee Amel Advokaat op. Norman zal de verkoop, marketing en evenementen onder zijn hoede nemen.
Voor wie thuis is in Freestyle Motorcross (FMX) zal de naam Norman Veerbeek niet onbekend zijn: hij organiseerde en reed vijf jaar lang met zijn FMX-team shows binnen en buiten Nederland. Hij mag zich de eerste en tot nu toe enige Nederlander noemen die een backflip maakte, en tevens de eerste Nederlander die meer dan 150 meter over water heeft gereden. Daarna is hij actief geweest in de organisatie van grote evenementen en festivals zoals Lowlands en als Project Manager bij een groot internationaal bedrijf.
Norman Veerbeek: ,,De afgelopen jaren heb ik zowel met mijn eigen bedrijf als in mijn werk daarna veel met organisatie en verkoop te maken gehad, dus als Brand Manager van Husqvarna Motorcycles Nederland valt voor mij alles op zijn plek. In de offroad-sector is Husqvarna al een van de grootste in Nederland; de straatmodellen zijn nieuw en nog relatief onbekend. Husqvarna richt zich met de Vitpilen- en Svartpilen-modellen op de motorrijders die iets bijzonders zoeken, die zich willen onderscheiden. De bijbehorende kledinglijn sluit daar mooi bij aan. Naast de succesvolle offroadmodellen vormen de nieuwe straatmodellen een spannende uitbreiding met een heel eigen stijl. Daar ligt voor mij een mooie taak.”