Ik wil dit verslagje graag beginnen met een verhaaltje. Zoals jullie misschien gelezen hebben in het vorige verslag, zat Ron(Bruin) er in de 2e ronde helemaal doorheen. Even op de sofa en Ron ging weer door. Het gesprekje was klaarblijkelijk zo goed aangekomen dat hij de allerlaatste proef nog ff fanatiek wilde ronden. Dus, de jas ging uit en werd op een paaltje gehangen…. Om een lang verhaal niet te lang te maken. Deze jas hing er einde middag nog,… Na wat belletjes gepleegd te hebben, bleek dat de jas veilig was. En er zou nog contact zijn over hoe hij weer bij Ron zou komen. Dinsdag werd er keurig een pakketje afgeleverd. Verstuurd door autobedrijf Dirks in Bergeijk (voor al uw Citroëns). Die had de jas, met bijbehorende spullen opgestuurd. Goud eerlijke mensen die Brabanders en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Goed, Vorden!. Zoals altijd vinden de rijders, Vorden, een mooie enduro. En dit jaar is daarop geen uitzondering! Mooie proeven, lekker breed. Behalve het bos,.. die is dan weer lekker smal.
Mooi weer en een behoorlijk deelnemersveld. Ik las ergens ruim 300 rijders en dat is geweldig natuurlijk. Noord-Holland had deze week ook weer een hele delegatie aan de start dus laten we ze maar stuk voor stuk even bekijken. We starten deze week weer bij Michel Hoenson. Michel krijgt de “Uitjes”-KTM langzamerhand goed onder controle. En het ging dan ook alweer beter dan de vorige wedstrijd. De verschillen in de E2 zijn klein en het gaat er erg hard. Met een 10e plek kan je dan ook dik tevreden zijn. Wat ook blijkt uit een 14e plek in de scratch.
Edwin Groen, de dappere strijder in de EV40, heeft het niet makkelijk in deze klasse. Ook hier gaat het erg hard. Mannen als v/d Broek en Bergsma rijden al jaren door de bomen en dat is voor een betrekkelijke nieuwkomer niet altijd even makkelijk. Maar onze Ed geeft nooit op!
Helaas moest Frank (Ligthart, de grasdroger) afzeggen door enorme drukte op de zaak. Het gras groeit tegen de klippen op. De N1. Dat is toch ook een prachtige klasse. Neem Lars Griekspoor. Getraind door “onze” Christian Dignum. Lars weet daar de boel toch mooi op te schudden en gaf de andere jongens het nakijken en ging er met de overwinning vandoor, gefeliciteerd. Schitterend zoals die mannen op die lichte motoren door de bossen heen knallen.
De N2 klasse is de meest populaire (54 deelnemers), tenminste als je de DL niet meerekent. Volop strijd in deze klasse. Met een 15e plek was Tijs Slooten net de snelste Noord Hollander. Tijs stond in de 1e proef binnen 5 minuten tegen een boom. Dat deze niet meegeven, weet Tijs nu ook. Een schouder die pijnlijk was en een gebroken versnellingspook was het resultaat. De dag moest toen nog beginnen. Voor Jim (Jimmink) waren de proeven in het bos een opgave maar de maisplakken,… dat was echt thuiskomen voor Jim. Een 16e plek vlak achter Tijs. Voor Jasper(vd Weide), die net als Hans Vogels net vader is geworden, geen rustige vooravond maar bikkelen en daar ging hij zaterdag gewoon mee door. Ook Co(de Wit) is na zijn zeer succesvolle Balkan-rally in Bulgarije terug van weggeweest. Samen met zijn vader Leon en Andre Breed, heeft hij daar het vrachtwagen klassement gewonnen. Een echte topprestatie! Co is altijd enthousiast en kwam samen met Jasper erg blij terug bij de bus. De mannen hadden een prachtige dag gehad en vonden de route “subliem” uitgezet. “Wat moet dat toch een werk zijn”: aldus de mannen.
Voor de NV 50 hebben we ook weer een aantal deelnemers. Helaas, Rob Peetoom(Highlight reclame) moet te veel in action komen voor de Action. Dus die zien we waarschijnlijk niet meer dit jaar, jammer. Neemt niet weg dat we onder andere onze Nestor nog hebben in de NV50. En of “die” het nog kan! De laatste proef(9) was Mart(Jimmink) de snelst van de hele NV50. Met een 5.05 deed hij goed zaken en eindigde dan ook als 7e. (hebben we eigenlijk al verteld dat Mart wil starten in de DAKAR van 2019?) Ron Bruin volgde goed en werd uiteindelijk 11e. Dit keer alle kleren mee naar huis genomen en geen extra rondje op de crossproef gereden. Keurig Ron! Voor Marcel(Piek) was het een moeilijke dag. Waar voor de kijker Bergeijk lastiger leek bleek uiteindelijk in de praktijk Vorden moeilijker. Daar kwam Marcel achter. Met een beslagen bril is het toch al moeilijke bos, nog moeilijker. En het werd eigenlijk gedurende de dag niet makkelijker. Met een zwaarbevochten 20e plek keerde hij huiswaarts. Om in Hellendoorn weer voor de volle 100% er tegen aan te gaan!
Met 96 deelnemers in de DL klasse kunnen we spreken over een mooie opkomst. En dat is een goed teken en loon naar werken voor de organisatie. Vorden, wederom dank voor de mooie wedstrijd en we zien jullie in Hellendoorn.
Met dank aan onderstaande sponsors:
SP 2000 – Grondverzetmachines
KOOPS – Machines en techniek
Highlight reclame – Lichtreclame en belettering
Hartog Lucerne – Speciaal paardenvoer
Boekel transport – Handel en transport bedrijf
Zantingh – professionele gasbrander-installaties
mcKili – Good food and catering
ABS de Laat HHW/Alkm. – Autoschade en Caravan herstel
GlasGarage HHW/Alkm. – Autoglas herstel en vervanging
Van Breugel – Mechanisatie
Martien Jimmink – Diverse loon-werkzaamheden
Double D – Design en mx parts
Fossa Media – Diverse drukwerk, vlaggen, kleding, event dressing & more