Op zaterdag 21 november 2015 zal de Harfsense motorclub HAMAC de voorlaatste wedstrijd om het ONK ENDURO organiseren. Deze enduro telt de 36ste enduro in Harfsen. Er zijn al een aantal enduro’s in de omgeving geweest, zoals Vorden/Zelhem/Hellendoorn. De “diehards” van de motorsport zijn dus al een aantal weken tegen elkaar en de elementen aan het strijden.
Op 21 november treffen ze elkaar in Harfsen, een klassieke houterige enduro met veel onverharde kilometers die het uiterste van mens en machine zullen vragen. Vanaf 9:00 uur zullen de eerste deelnemers starten, verdeeld in diverse klassen. Zoals gebruikelijk starten ze vanaf camping “de Vlinderhoeve” in Kring van Dorth. Zij zullen in 3 ronden van ca. 72 km uitmaken wie na een lange rit de winnaar wordt in zijn klasse. De HAMAC is er weer in geslaagd een selectieve route uit te zetten met daarin in elke ronde drie klassementsproeven. Deze proeven zullen op de volgende locaties gereden worden:
1. Schoolt: Wittendijk, Kring van Dorth
2. De voormalige Vuilnisbelt: Emsbroekweg, Harfsen
3. Crossbaan MC Hamac: Deventerdijk 7, Harfsen
Harfsen heeft een naam hoog te houden als een van de mooiste en meest onverharde enduro’s van NL. Aangezien deze editie de generale repetitie betreft voor de finale van het Europees Kampioenschap Enduro welke we in 2016 gaan organiseren, hebben de heren en dames van de enduro nog eens extra hun best gedaan de deelnemers iets moois aan te bieden.
In de internationale klassen rijden een aantal regionale kanshebbers mee; In de E1 klasse is dat Ismo ten Velde uit Holten. In de E2 klasse rijden Harfsenaren Kay Hulshof en Bjorn Sloot niet onverdienstelijk mee. De strijd om het kampioenschap hierin gaat tussen Hamac-leden Bas Klein Haneveld (part-time Harfsenaar) en Erwin PLekkenpol. In de E3 klasse rijdt Mark Wassink uit Laren, hij is met Nederlandse beste Dakar-deelnemer Hans Vogels in strijd om de titel. Ook bij de nationalen en “eendagslicenties” zien wij veel regionale bekende rijders.
Kom op zaterdag 21 november naar Harfsen en omgeving en geniet van een dag topmotorsport, want de mannen (en steeds meer vrouwen) zitten toch al gauw zo’n 6 tot 7 uur op de motor. Bij de proeven op de crossbaan en in de Schoolt wordt ook aan de inwendige mens gedacht, dus dat scheelt weer koken.