Twin Air heeft onlangs een nieuwe product geïntroduceerd, de PowerFlow Throttle Body Kit. Dit technische product is een kant-en-klaar te installeren throttle body kit die off-road motoren meer vermogen en een betere gasrespons geeft.
Deze kit bestaat uit verschillende onderdelen die de luchtstroming van het OEM-gaskleppenhuis verbeteren. Het product is op twee mogelijke manier te installeren, de gebruiker kan zelf kiezen welke optie hij installeert:
Optie 1:
Bij optie 1 wordt de oranje ‘intake tube’ gebruikt zoals te zien op de foto. Dit is essentieel aangezien de vlinderklep en as hierop zijn afgestemd. Dit zal resulteren in meer vermogen over het laag en midden toerenbereik en zal een snellere gasreactie opleveren.
Optie 2:
Bij optie 2 wordt de vernieuwde as in combinatie met de grotere en betere gasklep geïnstalleerd in het OEM gasklephuis. Hierbij is het niet nodig om de ‘intake tube’ te installeren. Dit resulteert alleen in meer vermogen in hoge toerentallen (90-100% open throttle positie).
Resultaat:
Zie hieronder de resultaten van een KX250F dyno test. Eerst is de standaard motor op de dyno getest. Daarna is de PowerFlow Throttle Body Kit geïnstalleerd en is de tweede test voltooid. Het resultaat is geweldig, aanzienlijke stijging van koppel en vermogen over de breedte. Zie onderstaande afbeelding voor de Dyno grafiek:
Wat zijn de voordelen van de PowerFlow Throttle Body Kit:
– Het gasklephuis invoegen verbetert de volumetrische efficiëntie van de motor.
– De vlinderklep en de as zal een einde maken high-end stroom verlies door het verlagen van stroming beperking.
– Dit product kan worden gemonteerd en gedemonteerd zonder beschadigingen van het OEM-gasklephuis.
– Dit product kan aanzienlijke PK’s/koppel laten toenemen in de lage, midden en top bereik.
De PowerFlow Throttle Body Kit zorgt voor significant betere gasrespons.
– Na installatie van de kit hoeft u geen extra onderhoud toe te passen.
– Het product kan worden geïnstalleerd op een standaard motorfiets zonder eventuele wijzigingen in mapping of andere tuning.