Hallo,
Dag 4 werd na beraad van de wijzen aangepast. De route tussen time-check 1 en 2 werd gewijzigd en de andere werden iets ruimer om de piloten toe te laten de filters te verschonen en meer afstand te houden om zo niet in mekaars stof te rijden. Resultaat, voor de Trophy rijders was er tijd zat aan de time-check, gemiddeld 15 min. Veel, maar met het warme weer ( zo’n 38 graden in de schaduw ) en de zware route vond iedereen dat best ok. Ook werd er beslist om proef 2 vandaag geen 2 maal te rijden. Gisteren vielen niet minder dan 133 opgaves te noteren. Nog zo een dagje en dan haalde maar 20 % de finish.
Mijn dag begon vanmorgen met het wisselen van de koppeling, dat lukte netjes binnen de 10 toegestane minuten. Bij nader onderzoek bleek het nog niet nodig, maar bij dergelijke wedstrijden kan je maar beter op de feiten vooruit lopen dan andersom. Ik heb er vandaag 2 zien wisselen bij de time-check, maar als alles vuurheet is gaat dat niet zo vlot.
Verder kon ik een paar sterke tijden neerzetten, al is dat tussen al die wereldtoppers relatief. Ik werd vandaag 12de in de E3 klasse en dat is ook mijn plaats in de stand. Morgen dag 5 met 3 nieuwe proeven waarvan we 1 en 2 twee maal rijden en ook andere routes. De ondergrond zou vooral gravel en stenen zijn, geen zand meer. Morgenvroeg mijn Husqvarna even anders afstellen en we kunnen op pad. Hoe het mij vergaat lees je nog.
Groeten, Wim