Al mijn foto’s van deze zesdaagse.
Wraak is zoet!!
Geen Nederlandse landenteams, maar met een enorm sterke helpersgroep en een pak goeie rijders was er toch nog wel wat te halen in Slowakije. Na een week hard werken op de gevarieerde route en proeven rond Kosice haalden “De Drie Musketiers” (Bas, Robin en Lucas) de eerste plaats voor 95 andere clubteams. Daarnaast was Lucas Dolfing het snelst in de C1 en ook Robin Nijkamp haalde het podium met een derde plaats in de C2. Bas Klein Haneveld werd vijfde in de C2.
Te snel voor clubrijder? Ja, Trophy materiaal deze mannen!! Nog één snelle erbij en er voor gaan in Spanje (waar onder het vernieuwde reglement een Trophy Team nu uit vier rijders bestaat).
ISDE Slowakije: eindresultaten
C1:
1 450 DOLFING Lucas CTA KNMV NLD C1 1 TM 4:44:42.18
C2:
3 650 NIJKAMP Robin CTA KNMV NLD C2 3 KTM 4:44:23.21
5 550 KLEIN-HANEVELD Bas CTA KNMV NLD C2 5 Beta 4:46:01.03
19 649 RIKHOF Vincent CTA KNMV NLD C2 19 TM 5:04:08.78
31 548 PELT VAN Robert CTA KNMV NLD C2 31 Husqvarna 5:16:33.31
52 448 KRUIPER Tim CTA KNMV NLD C2 52 KTM 5:46:24.07
53 549 POL Henry CTA KNMV NLD C2 53 KTM 5:46:54.83
C3:
56 483 ERMERS Corne CTA KNMV NLD C3 56 KTM 8:11:10.96
Clubteams:
1 VAMC Drie Musketiers 14:15:06.42 (Bas, Lucas, Robin)
58 TOERENTELLER 25:43:08.74 (Nina, Henry, Vincent)
68 Nederland 1 29:02:57.38 (Robert, Tim, Christian)
Trophy: 1. Australië, 2. italië, 3. Finland
Junior Trophy: 1. Australië; 2. Zweden, 3. Italië
Women Trophy: 1. Australië, 2. Frankrijk, 3. Zweden
5 maart: Voorlopige inschrijvingen ISDE 2015 Slowakije
Vandaag is de lijst gepubliceerd met voorlopig geaccepteerde inschrijvingen per land. Dit betreft dus de Trophy, Junior Trophy en Clubteams. Voor Nederland staat daar 1 x TT, 1x JTT en 3 keer een clubteam op, totaal 19 rijders.
Op het totaal van 542 rijders/sters zijn er 25 Trophy Teams en 19 Junior Trophy Teams aangemeld. De volledige lijst!
5 maart: Aanvullend nieuws: Voorlopige inschrijvingen ISDE 2015 Slowakije
Naar aanleiding van ons bericht over de voorlopig voor de ISDE in Slowakije geaccepteerde aantallen rijders en teams ontvingen we van de KNMV deze toelichting:
“De KNMV heeft bij de organisator van de ISDE 2015 in totaal 13 rijders aangemeld voor deelname. Dit zijn enkel clubteam rijders. Wij hebben geen Trophy of Junior Trophy team aangemeld, dit is waarschijnlijk een aanname geweest van de organisator (in het pre-entry formulier wordt alleen het aantal rijders namens de bond doorgegeven).
Er is nog een mogelijkheid dat de KNMV het verzoek zal doen voor een ‘late-entry’ voor een Trophy en/of Junior Trophy team, dit zal afhangen van de resultaten in het EK Enduro.”
26 maart: Duitse Zesdaagse teams bekend gemaakt
Bron: enduro.de De Duitse bond DMSB heeft de teams voor de zesdaagse in Slowakije bekend gemaakt. Opvallend genoeg ontbreken enkele toptien rijders zoals Dennis Schröter, Derrick Görner, Andreas Beier en Sascha Meyhof. Duitsland treedt aan met 28 rijders.
29 april: Zesdaagse 2016: probleempje?
Nederland is er nog niet uit wie er in welk team naar de 90e Zesdaagse in 2015 in Slowakije gaan? Maar de FIM heeft volgens GPenduro.com, de website van de Italiaanse fotograaf en reporter Dario Agrati en volgens offroadchampions.com een heel ander probleem.
Voor 2016 heeft zich nog geen organisator gemeld!! De enige mogelijkheid zou nog zijn in Spanje via de Solar familie, ook organisator in 1985 en de groep achter de Bassella race (met 1500 deelnemers). Solar wil dan ook de rechten voor het WK enduro voor de volgende twee jaar. Deze moeten juist nu opnieuw aanbesteed worden en naast Solar zijn daarvoor ABC/Blanchard (de huidige promotor) en Dorna (van de MotoGP) in de markt. Uhhhh?
26 juni: Deelname Nederlanders ISDE Slovakia 2015!!!
Van 7 t/m 12 september vindt de ISDE plaats in Kosice Slowakije. De KNMV stuurt net als in 2013 en 2014 ook dit jaar geen World Trophy Team (WTT) en/of Junior World Trophy (JWT). Een door de Promogroep en vele enduroliefhebbers betreurd besluit. Ondanks vragen uit diverse geledingen waaronder (selectie)rijders, importeurs, dealers en clubs houdt de KNMV vast aan de jaren geleden gestelde beleid afgeleid van NOC*NSF. Aan dit nationale instituut is de KNMV verbonden met programma’s voor talentontwikkeling en sportbegeleiding en waar resultaten in belangrijke mate de subsidie bepalen.
Normen
De huidige KNMV norm voor het uitzenden van een team:
– in aanmerking komen rijders die individueel EK’s/ WK’s rijden, en
– als op grond van relevante gegevens redelijkerwijs een top 8 klassering van het team verwacht mag worden.
Ook dit jaar is de inschatting dat een resultaat bij de eerste acht er niet in zit, en komt er geen nationaal team. Is dat terecht? Als je de tijden van de huidige nationale selectierijders die deelnemen aan EK- en WK’s vergelijkt met de EK-toppers is die kans op een top 8 voor een team bij EK’s haalbaar. Bij het WK wordt echter nog een stap harder gereden en moet er realistisch gezien heel wat misgaan bij andere teams (en juist niet bij die van NL) om in die top te kunnen komen. Het is hard voor de echte liefhebber, keihard, maar zolang voornoemde norm heilig is zal het niet veranderen.
Is de KNMV norm niet wat scherp? Als ieder land voor de top 8 gaat, zou de ISDE kunnen decimeren tot een clubje van ca 10 landen met landenteams. Dat kan wel eens de doodsteek zijn voor het evenement. Gelukkig hanteren de meeste landen vaak andere en meestal ruimhartiger normen en zien we heel wat teams. Bondscoach Erik Davids en de Promogroep bepleitten ook meer ruimte voor talentontwikkeling, juist door deelname aan de ISDE. Zover is de KNMV nog niet omdat in de huidige afvaardigingsnorm geen plaats is voor talentontwikkeling. Overigens is het KNMV talentontwikkelingsprogramma best goed doordacht maar deelname aan WK’s is daarin ‘een gevolg van’ en niet ‘een middel’. Misschien nog eens over nadenken?
Clubteams
Het alternatief voor deelname aan de ISDE als nationaal team is een clubteam. Promogroep lid en enduro wedstrijdleider Wilco Bruijn heeft zich opgeworpen om de organisatie rond clubteams vorm te geven. Inmiddels hebben zich acht rijders gemeld (waarvan zes van de Promogroep). Te weten Robin Nijkamp, Bas Klein Haneveld, Lucas Dolfing (alle drie topselectie KNMV en rijden in één team), Vincent Rikhof, Nina Klink (beide subtopselectie), Tim Kruiper, Dirk Schuttel en Henri Pol. Om drie teams te maken zijn negen rijders nodig, voor de negende plaats zijn enkele kandidaten maar nog geen is zeker. Kandidaten kunnen zich melden bij Bruijn. Inmiddels is Bruijns draaiboek vergevorderd om het transport, verzorging en ondersteuning ter plaatse te regelen. Dit is op 23 juni met de huidige groep rijders en helpers besproken.
Overigens rijden er nog drie Nederlanders in een clubteam en wel Leonard Moulijn, Christiaan Wichertjes en Corne Ermers. Die hebben de verzorging al eerder ondergebracht bij de Duitse motorbond.
Sponsoring/steun
De kosten voor deelname zijn aanzienlijk en bedragen alleen al voor inschrijving en verzekering ca 1100 euro per rijder. Daar komt nog heel wat bij, denk aan brandstof, reservedelen, vervoer vice versa en de verzorging en huisvesting ter plaatse (camping). Dit loopt aardig in de papieren. Er is inmiddels enige steun. Zo stelt Ben van Erp zijn vrachtwagen ter beschikking voor het transport van een stel motoren. Maar er is meer nodig en steunende partijen/bedrijven die dit initiatief op de een of andere wijze willen ondersteunen zijn van harte welkom. Uiteraard krijgen deze sponsors in het voortraject exposure in media en zullen ook tijdens het evenement sponsornamen op het paddock zichtbaar zijn.
Uiteindelijk is elke bijdrage welkom voor dit mooie initiatief. Degenen die dit een warm hart toedragen kunnen een gift storten op NL77 RBRB 0919 1521 20 ovv ISDE 2015 tnv WC Bruijn, Markelo. Vragen over en aanbiedingen voor steun graag per email naar wilcobruijn@gmail.com die daarna telefonisch contact opneemt.
6 juli: Franse zesdaagse teams bekend
Frankrijk wil de World Trophy “behouden”, de Junior Trophy terug winnen en de Dames Trophy ophalen (vorig jaar hadden ze geen damesteam in Argentinië).
Drie grote afwezigen in het WTT zijn Antoine Méo, Christophe Nambotin en Johnny Aubert. Nambotin is geblesseerd en probeert zijn WK titel te redden; de WK finale is na de Zesdaagse. Aubert is ook geblesseerd en Meo legt ook de prioriteit bij het WK. Het Franse Junior team bestaat behalve Carpentier uit nieuwelingen die ik nog nooit in de EK of WK lijsten heb zien staan.
TROPHÉE MONDIAL
Marc BOURGEOIS – E1 YAMAHA
Anthony BOISSIERE – E1 SHERCO
Loïc LARRIEU – E2 SHERCO
Pierre-Alexandre RENET – E2 HUSQVARNA
Mathias BELLINO – E3 HUSQVARNA
Antoine BASSET – E3 KTM
TROPHÉE JUNIOR
Quentin DELHAY DE MAULDE – E1 TM
JeanBaptiste NICOLOT – E1 YAMAHA
David ABGRALL – E1 YAMAHA
Jeremy CARPENTIER – E2 HONDA
TROPHÉE FEMININ
Blandine DUFRENE – E1 KTM
Audrey ROSSAT – E2 KTM
Ludivine PUY – E3 BETA
16 juli: FIM ISDE 2015 Slovakia: een welgemeend advies
Advies voor fans die hun zesdaagse vakantie aan het plannen zijn.
Dear riders, fans of enduro and ISDE in Slovakia!
In recent weeks many of you have contacted organizers of ISDE 2015 that you would like to come and ride in the hills around Kosice, experience enduro tracks on your own bikes etc… We have to inform you that such act (riding on a bike in forrest outside official asphalted routes) is in Slovakia considered to be criminal act and one can be doomed to jail for a period up to 1 year. Only exception is given to riders who take part in the official competition organized under Slovak Motorcycling Federation. All of us strongly believe that ISDE in Kosice will be smooth without any problems and scandals due to breaking the law and organizers´ advices.
3 augustus: Steun de zesdaagse clubrijders!
Van 7 t/m 12 september vindt de ISDE plaats in. De KNMV stuurt net als in 2013 en 2014 ook dit jaar geen World Trophy Team (WTT) en/of Junior World Trophy (JWT).
Een aantal talenten wil toch de kans om meer ervaring op te doen niet laten lopen. Zij gaan nu in een clubteam. Dit betreft Robin Nijkamp, Bas Klein Haneveld, Lucas Dolfing (alle drie topselectie KNMV en rijden in één team), Vincent Rikhof, Nina Klink (beide subtopselectie), Henri Pol, Tim Kruiper, Robert van Pelt en Christian Wichertjes.
Enduro wedstrijdleider Wilco Bruijn heeft zich opgeworpen als kartrekker.
De kosten voor deelname zijn aanzienlijk en bedragen alleen al voor inschrijving en verzekering ca 1100 euro per rijder. Daar komt nog heel wat bij, denk aan brandstof, reservedelen, vervoer vice versa en de verzorging en huisvesting ter plaatse (camping). Dit loopt aardig in de papieren. Er is inmiddels enige steun. Zo stelt Ben van Erp zijn vrachtwagen ter beschikking voor het transport van een stel motoren. Aliedus Spenkelink rijdt met die vrachtwagen en er is nog plaats voor enkele motoren. Neem contact op met Wilco Bruijn hiervoor.
Verder heeft de groep al steun van: Hocoparts, Eurol, NTP wegenbouw, Dolfing Installatietechniek, Autobedrijf Jan Olthof, Bolscher Vlees, Stoeten-Nijkamp, TwinAir, DoubleD Designs, Jopa, Brok Biljartfabriek, Aliedus Spenkelink en Henri Rikhof
Maar er is meer nodig en partijen/bedrijven die dit initiatief op de een of andere wijze willen ondersteunen zijn van harte welkom. Uiteraard krijgen deze sponsors in het voortraject exposure in media en zullen ook tijdens het evenement sponsornamen op het paddock zichtbaar zijn.
Uiteindelijk is elke bijdrage welkom voor dit mooie initiatief. Degenen die dit een warm hart toedragen kunnen een gift storten op NL77 RBRB 0919 1521 20 ovv ISDE 2015 tnv WC Bruijn, Markelo. Vragen over en aanbiedingen voor steun graag per email naar wilcobruijn@gmail.com die daarna telefonisch contact opneemt.
4 augustus: ISDE 2015: programma Slowakije
Er komt vast nog een leesbaarder versie maar nu even met een foto. Opslaan en inzoomen werkt.
12 augustus: ISDE 2015 Slowakije, Kosice: NL rijnummers
Een mooie lijst met 496 deelnemers ontvangen en dit zijn de oranje helden:
448 KRUIPER Tim C2 Nederland 1 KTM
548 PELT VAN Robert C2 Nederland 1 Husqvarna
648 WICHERTJES Christian C1 Nederland 1 Husaberg
449 KLINK Nina C2 TOERENTELLER KTM
549 POL Henry C2 TOERENTELLER KTM
649 RIKHOF Vincent C2 TOERENTELLER TM
450 DOLFING Lucas C1 VAMC Drie Musketiers TM
550 KLEIN-HANEVELD Bas C2 VAMC Drie Musketiers Beta
650 NIJKAMP Robin C2 VAMC Drie Musketiers KTM
483 ERMERS Corne C2 Veteranen team Nederland KTM
583 MOULIJN Leonard C1 Veteranen team Nederland KTM
Maandag 1 september: het feest kan beginnen
Toch een redelijk ver autoritje waarbij zonder goeie navigator vooral het Noorden van Slowakije een aangepaste rijsnelheid vereiste. Maar we zijn ter plaatse en het is mooi, droog en (iets te) heet weer. Laat maar komen die Zesdaagse.
2 september: ISDE SLOWAKIJE: lopen en rondrijden
Om 14:30 kwamen zowel de ” rond rijders” als de proevenlopers terug voor de pasta. Nu veel te heet om nog iets te doen. Vanmorgen om 7:00 begonnen; dat ging beter. Straks info over de eerste drie proeven.
2 september: ISDE Slowakije: een echte werkdag
Van acht tot half zes zo’n beetje op de motor gezeten voor het helpen verkennen van de volgrijders route. Lastig met die heuvels hier. De simpelste volgers route van dag 1/2 is ongeveer 150 km dom rond asfalt jagen. Vooral het stuk na Vysny Medzev (ooit EK locatie) is nutteloos; de rijders komen daar ook niet. We zijn nu op twee manieren de heuvels dwars over gestoken maar zitten nog teveel op paden met pijlen; moet nog beter kunnen.
Dan hebben de rijders het veel makkelijker 🙂 Het was vandaag niet al te heet en zij lopen gewoon lekker tussen de lintjes dus hoeven ze niet te zoeken. Nou ja, makkelijk, er zit soms opgeteld wel 500 meter hoogteverschil in één proef. Bekijk de plaatjes maar weer. Met dank aan Bas.
Alle rijders zijn nu (bijna) hier. Ook Leo Moulijn en Corné Ermers. Henri Pol en Vincent Rikhof waren er al iets eerder. Nina Klink, Tim Kruiper, Robert van Pelt hebben, net als de drie musketiers, al heel wat proeven bekeken.
Ook de helpers ploeg is vandaag weer uitgebreid met o.a. een nu wakkere Peter Lenselink, Marcel Bulten en Peter Groot Nuelend.
Internet is nog steeds matig (het perscentrum gaat pas zaterdag open) dus weinig foto’s.
3 september: ISDE Slowakije: bewolkte donderdag, meer proeven …
Er is nog geen drup gevallen, maar dat zou zo maar kunnen. De Drie Musketiers gingen de andere drie van de zes proeven lopen en misschien ook nog wel de slotcross bekijken. Zeven specials totaal voor deze zesdaagse. Dit zijn de eerste drie proeven, met dank aan Bas Klein Haneveld.
4 september: ISDE Slowakije: vrijdag en alweer alles gekeurd
Foto’s keuring. Na een zware regen en onweersbui in de nacht, begon het vandaag lekker fris. Vooral goed tegen het stof. Er mogen nog wel twee zulke nachten komen.
Om half twaalf na de probleemloze administratieve keuring, begon het al weer te zweten tijdens het nummers plakken. En bij de technische keuring, ook probleemloos, was het al weer knetterheet. Tussen door wat foto’s geschoten in de te smalle pitstraat.
Verder wordt het al weer een echte Zesdaagse want ook hier zijn al diverse motoren gestolen. Goed op je spullen letten! Bij ons gelukkig nog niet. Moet ook niet want de sfeer is uitstekend en dat moet zo blijven.
Vanavond presentatie Spanje 2016. Morgen? Een beetje uitrusten, nog de volgersroute van dag 4/5 rijden, kistjes klaar maken en vanaf 15.30 opstellen voor de intocht, midden in het stadscentrum. En naar het perscentrum dat dan eindelijk open gaat (mijn kaartje is al weer leeg).
De race dan: lange ronden, met 135 km per ronde halen ze meestal het maximum er uit. Je ziet wel pijlen op de weg maar niet heel veel. Verder in dit heuvelachtige gebied allemaal bospaadjes, gravelpaden waarbij af en toe een hoek wordt afgestoken met een klim of afdaling. Geen Finse stenen hier met ze zijn er wel en anders zitten ze wel onder de toplaag. Hoogste routepunt is 1230 m; laagste is hier op de paddock zo’n 280 m.
De proeven laten hetzelfde als de route zien maar vooral veel gras (als het er nog op staat) op leemhellingen. Alle proeven kennen hoogteverschil, van 50 tot 350 meter. Bijna alleen maar afhangende bochten. Morgen nog eens meer navragen want tot nu toe deden de rijders en de rest waaronder ik vooral hun eigen ding. Nu zijn de motoren ingeleverd en dan is er even wat meer tijd.
5 september: ISDE Slowakije: over Spanje 2016 ..
De B-paddock is inmiddels aardig compleet met deze fraaie bus erbij. Is ook voor de TC’s, super geregeld.
Gisteren dus de gebruikelijke presentatie voor het jaar hierna en dat wordt Spanje. Van 11 tot 16 oktober gaan we naar het Circuito de Navarra, op zo’n 60 km van Pamplona. Compleet gebruik van de circuit faciliteiten (denk GP Assen) en één proef plus de slotcross bij het circuit. De wedstrijd gaat van dinsdag t/m zondag lopen onder het motto korter is goedkoper verdwijnt ook de “lege” dag voor de start.
Echt nieuw is dat ze 700 deelnemers willen en dat er een nieuwe enduro vintage klasse bij komt.
FIM ISDE 2016 Race highlights
-Race will start on Tuesday in order to finish on Sunday
-7h 15′ by day
-Up to 730 riders accepted
-1 and a half laps x day
-5 x Special stages by day
-2 x different itineraries
-2 x service Time Checks out of the Paddock
-Final motocross day located at Circuito de Navarra
5 september: ISDE Slowakije: een natte rondrit en een vrolijke intocht
Foto’s intocht. Vanaf 10.00 uur moest het rondje van dag 4/5 nog even gedraaid worden. 112 km waarvan 60 regen. Koud en nat dus. Gelukkig werd het om 13.00 uur droog, op tijd voor de koffie met gebak van Wilco en Monique. Daarna een geslaagde landen optocht door het oude centrum van de leuke stad Kosice. Strak geregeld, in drie kwartier alles over het podium en dan nog 5 man toespraken binnen 5 minuten, keurig.
Nu eten en morgen de puntjes op de i!!!
6 september: ISDE Slowakije: starttijden dag 1, route en proeven
Op maandag, dag 1, gaan de heren en dames vanaf 08:00 uur op pad voor twee ronden. In totaal 264 km. Daar krijgen ze 7:24 uur voor.
Na de start zitten ze binnen één km al niet meer op het asfalt. Na zo’n 9 minuten komen ze bij endurotest BASKA; een proef in het bos van 7 à 8 minuten. Op TC1 OPATKA moeten ze na totaal 43 minuten zijn. Course inspector Micheluz was na 41 minuten bij TC2 VYSNY MEDZEV; de rijders krijgen er 49 minuten voor. Tussen die twee TC’s zit dus geen proef. Van TC2 naar enduroproef VYSNY MEDZEV duurt zo’n 6 minuten. De proef zelf, een mooie met grashellingen, zal zo’n 10 minuten vragen. Daarna komt TC3 KOJSOF. Deeltrajecttijd 62 minuten. Vanaf TC3 duurt het een minuut of 16 tot crosstest KOSICKA BELA. Een spectaculaire crosstest met steile klimmen en afdalingen waar Micheluz een kleine 7 minuten over deed. 31 minuten later was hij op het paddock; trajecttijd is 63 minuten.
9:22 450 Lucas DOLFING
9:36 583 Leo MOULIJN
9:42 648 Christian WICHERTJES
9:54 448 Tim KRUIPER
9:54 449 Nina KLINK
9:59 483 Corné ERMERS
10:08 548 Robert van PELT
10:08 549 Henry POL
10:08 550 Bas KLEIN-HANEVELD
10:20 649 Vincent RIKHOF
10:20 650 Robin NIJKAMP
6 september: ISDE Slowakije: zondagmiddag borrel
Meer foto’s. Zo relaxt is deze groep!!! Om 16.00 uur een keurig buffet met iets lokaals dat doorzichtig was. Let op: nul promille hier. Uiteraard werd het aangename met het nuttige verenigd, dus postenindeling, tips uit de jury vergadering en nog zo wat. Na de borrel even de TC bussen volklappen en eten met de hele bende. Komt goed hier.
Maandag 7 september: ISDE Slowakije: er wordt gestart
Maandag 7 september: ISDE Slowakije maandag: soepele start voor team Nederland
Meer startfoto’s. Alle elf gingen ze zonder problemen van het podium, toegejuicht door ons eigen legertje trouwe helpers en fans. Sommigen wel wat witjes om de neus maar dat is zo over. Eerste proef na 10 minuten. Check de live timing.
ISDE Slowakije maandag: mooie prestaties …
Foto’s proef 4 en 6. Ervaring is alles en dat lieten de vaste EK gangers hier zien. Lucas Dolfing wint de C1 en wordt 2e in de scratch van alle 264 clubrijders!!! BAM!!! Op de 21e plaats vinden we Bas Klein Haneveld terug (6e C2) en 26e plaats Robin Nijkamp (7e c2). Vincent Rikhof wordt 58e en rookie Robert van Pelt mooi 61e..
Scratch en tussen () eigen klasse en evt straftijd
2. 450 DOLFING Lucas C1 (1) 48:32.28 48:32.28
21. 550 KLEIN-HANEVELD Bas C2 (6) 49:46.56 49:46.56
26. 650 NIJKAMP Robin C2 (7) 50:02.83 50:02.83
58. 649 RIKHOF Vincent C2 (21) 51:43.94 51:43.94
61. 548 PELT VAN Robert C2 (23) 51:53.83 51:53.83
128. 448 KRUIPER Tim C2 (50) 55:23.39 55:23.39
166. 483 ERMERS Corne C3 (41) 57:58.75 (1:00.00) 58:58.75
174. 549 POL Henry C2 (68) 55:59.64 (4:00.00) 59:59.64
210. 449 KLINK Nina C3 (53) 57:03.54 (9:00.00) 1:06:03.54
257. 648 WICHERTJES Christian C2 (104) 1:08:23.18 (32:00.00) 1:40:23.18
257. 583 MOULIJN Leonard C1 (78) 1:06:23.30 (39:00.00) 1:45:23.30
Alles unofficial. Dit zou betekenen dat Leo Moulijn er uit ligt en dat Christian Wichertjes er nog net in zit. Niet alleen zij hadden last van de regen die vanaf een uur of twee (zeer plaatselijk) viel. Ook Henry Pol bleef daardoor achter een opstopping op een helling zitten net na TC2 Vysny Medzev. Die opstopping stond er in de eerste ronde ook al toen het nog droog was. Een deel van de clubrijders, ook de buitenlandse, moest weer even wennen.
Andere rookie Tim Kruiper deed het meer dan voortreffelijk en hield de nul vast, ook gezien zijn buitenland ervaring (twee keer in België gereden!)
Nina Klink lag goed op schema maar toen knalde op een smal spoortje haar achterwiel in een watergat. Kop over eraf, brace kapot, gelukkig motor en zelf nog heel. Maar het duurde wel even voordat de motor met hulp weer op het pad stond en voordat ze weer een beetje in haar ritme kwam.
Bij het inleveren zat gelukkig de stemming er nog goed in bij de groep, hoewel de volgrijders het wat koud hadden. Jan Hans Dolfing (volgrijder van Robin Nijkamp) was wel zes keer nat geregend, kwestie van pech. Vanaf 18.00 uur regent het hier weer plankgas en de veel bekeken weer-apps laten nu tot donderdag nog wel wat meer regen zien. Hoop van niet.
ISDE Slowakije maandag: Trophy en zo …
World Trophy:
1. USA; 2. Australië; 3. Frankrijk
Junior World Trophy:
1. Australië; 2. Zweden; 3. Frankrijk
Womens trophy:
1. Australië; 2. Frankrijk; 3. Zweden
E1:
1. 23 RUSSELL Kailub 43:52.82
2. 122 McCANNEY Jamie 44:09.96
3. 10 BOURGEOIS Marc 44:11.98
E2:
1. 24 SIPES Ryan 43:54.42
2. 51 MILNER Daniel 44:09.72
3. 12 LARRIEU Loic 44:21.76
E3:
1. 54 STANFORD Lachlan 44:50.82
2. 58 SANDERS Daniel 44:52.53
3. 190 CORREIA Luis 44:57.14
ISDE Slowakije maandag: de interviews van dag 1
Lucas Dolfing: (klassewinnaar C1):
Het ging goed. De eerste proef (Baska, bosproef) vond ik hartstikke mooi, ging lekker. 1e ronde heb ik er drie in gehaald. Ik vond die proef echt geweldig; er zaten niet echt snelle stukken in. Tweede proef (Vysny) ging iets minder voor mijn gevoel, die was een stuk langer, meer gras, afhangende bochten. Derde proef (Kosicka) was iets korter meer sporen en vaker omhoog/omlaag. Laatste ronde last van de voor ons gestarte dames. Ben niet gevallen en op de proeven geen regen, wel af en toe op de route. De kop is er mooi af zo. De route zitten ook wel mooie klimmen in, wel stenen maar niet extreem zwaar.
Tim Kruiper (nul strafminuten):
De eerste dag van jouw eerste zesdaagse? Hartstikke mooi. Wel een zware dag, beetje regen gehad. Zeer technisch, veel van die kleine kimmetjes, die stenen werden steeds gladder. Nog in een opstopping gestaan bij Vysny. Ik kwam daar zelf net boven.
Mooi de nul gehouden? Geen straftijd, kon alles net halen. Hier de laatste controle had ik nog 30 seconden. Morgen weer een nieuwe dag. Ik ben aardig fit, ik heb er veel voor gedaan. Ik ben niet versleten.
Henry Pol:
Waar heb jij je minuten opgelopen? De voorlaatste controle.
Die helling na TC Vysny. Daar stonden allemaal mensen voor mij. Dat stuk en daarna kwam nog een keer zo’n beekje en daar waren ze ook allemaal aan het martelen. Kan ik wel om heen gaan en dan vallen en koppelingsdeksel kapot ofzo. Dat schiet niet op dus heb ik gewoon mijn eigen plan getrokken en rustig aan gedaan. Maar ja, helaas, ik heb normaal nog nooit geen minuten gehad.
De route is mooi, als het maar droog blijft. Ik hoop dat het wel droog blijft. Wel gevallen, zonder problemen. Ik heb wel mijn best gedaan maar als het gaat regenen kom ik toch niet rond zo als die toppers. Proef 3 liep lekker maar proef 2 met meer gras en daar had ik gewoon moeite mee.
ISDE Slowakije maandag: clubteam op medaillejacht?
Ok, deze zesdaagse is nog jong. Maar de Drie Musketiers (Bas, Robin en Lucas) staan na vandaag wel 4e van de 96 clubteams! En maar een minuutje achter de leider, Moto Club Italia.
De Toerenteller (Nina, Vincent en Henry) staan op de 44e plaats. Nederland 1 (Robert, Tim en Christiaan) staan 55e. Alles unofficial.
ISDE Slowakije dinsdag: aan de bak onder een fris zonnetje
Vanmorgen iets vroeger op pad. Lucas start om 9:15 uur (16:26 klaar) en Christian Wichertjes sluit de poort om 17:58 uur. De tijd voor de hele dag is 10 minuten korter dan gisteren. Verder zelfde route en proeven als maandag.
ISDE Slowakije dinsdag: de eerste scheurtjes en resultaten van dag 2??
Meer foto’s. Een lange maar wel droge en niet te hete dag. De ene helft van de Nederlanders presteerde weer meer dan goed, maar bij enkele anderen zat het niet mee. De drie musketiers eindigden vandaag gewoon 5e (Robin Nijkamp), 9e (Bas Klein Haneveld) en 10e (Lucas Dolfing) in de scratch van alle clubrijders.
Ook Vincent Rikhof en Tim Kruiper gingen weer gesmeerd rond. Henry Pol bezeerde zijn knie in de eerste ronde maar hij eindigde toch hoger dan gisteren. Robert van Pelt had last van de knippen en zette andere voorpoten. Corné Ermers had een probleempje met de 20 meter lijn. Ik heb hem vandaag niet gesproken; hij reed hard zat en haalde concurrenten in in proef 3 waar ik foto’s maakte en toch staat hij lager dan gisteren.
En dan Nina Klink: ze verloor twee spaken maar ze was vooral ziek en dat rijdt niet lekker. Met kunst en vliegwerk binnen het halfuur gebleven en hopen dat het morgen beter gaat.
Christian Wichertjes besloot vanmorgen dat het wel mooi was geweest: “dit is mijn laatste zesdaagse”. Hij ging niet meer van start. Leo Moulijn maakte één ronde vol en dat was ook genoeg.
ISDE 2015 resultaten van dag 2:
Scratch en tussen () eigen klasse en evt straftijd
5. 650 NIJKAMP Robin C2 (3) 48:49.32 48:49.32
9. 550 KLEIN-HANEVELD Bas C2 (6) 49:09.10 49:09.10
10. 450 DOLFING Lucas C1 (2) 49:16.72 49:16.72
46. 649 RIKHOF Vincent C2 (18) 51:36.95 51:36.95
110. 548 PELT VAN Robert C2 (46) 55:28.06 55:28.06
142 448 KRUIPER Tim C2 (56) 57:01.08 57:01.08
145. 549 POL Henry C2 (57) 57:11.25 57:11.25
196. 483 ERMERS Corne C3 (51) 1:02:17.76 (10.00) 1:02:27.76
244. 449 KLINK Nina C3 (69) 59:01.59 (+30:00.00; -12.00.00) 1:41:01.59
DNF Leo Moulijn
DNS Christian Wichertjes
ISDE Slowakije dinsdag: Trophy en zo …
Alles ná dag 2:
World Trophy:
1. Australië; 2. USA; 3. Frankrijk
Junior World Trophy:
1. Australië; 2. Zweden; 3. Frankrijk
Womens trophy:
1. Australië; 2. Frankrijk; 3. Zweden
E1:
1. 23 RUSSELL Kailub 1:29:24.15
2. 122 McCANNEY Jamie 1:30:01.88
3. 10 BOURGEOIS Marc 1:30:51.42
E2:
1. 24 SIPES Ryan 1:29:15.70
2. 51 MILNER Daniel 1:29:19.02
3. 52 PHILLIPS Matthew 1:30:13.87
E3:
1. 58 SANDERS Daniel 1:30:46.43
2. 54 STANFORD Lachlan 1:31:01.60
3. 190 CORREIA Luis 1:31:03.28
Alle details hier.
ISDE Slowakije dinsdag: de interviews van dag 2
Vincent Rikhof:
Hoe ging het vandaag? Wel goed, beter dan gisteren. Ik heb gewoon weer lekker kunnen rijden en lekker door rijden. Ik heb geprobeerd geen fouten te maken. Ik denk dat ik nog een stukje harder kan. Maar ik heb liever die medaille dan uitvallen. Ik ben minder moe dan gisteren; mijn armen wel. Gat na gat, geul na geul, steen na steen. Bijna geen rust, constant bezig, bezig, bezig. Staan, zitten, hangen, duwen.
Er was één krap stuk. Goed dat ik het wist anders had ik tijd gepakt. Morgen koppie erbij en op safe rijden. En dan zien we het wel. Tijden weet ik nog niks van, bij de eerste 50? Ok. Ze zeiden wel dat ik goeie tijden had.
Bas Klein Haneveld:
Had je een goeie tweede dag? Ja, ik had zeker wel een goeie tweede dag. Ik begon heel goed en de tweede ronde dacht ik het nog effe te kunnen verbeteren. Maar dat ging dus net niet. Want ik dacht dat ik de 1e proef in de 2e ronde wel 10 seconden harde reed. Maar dat was dus niet zo; ik ging drie seconden langzamer.
Last van je zere vinger of van die gebroken spaken? Nee, van mijn vinger heb ik helemaal geen last; hij ziet er alleen niet zo fijn uit (terwijl hij de pleister eraf trekt). Morgen zo door, ook met het clubteam. Ik ben nog fit maar alleen last van mijn polsen. Van het vele omhoog en omlaag rijden. Morgen andersom de route maar het zijn dezelfde heuvels, haha.
Robert van Pelt:
Hoe ging het? Ja, één bak ellende. Ik denk dat ik gewoon niet gemaakt voor met die knippen enzo; dan gaat gewoon de snelheid eruit. Eerste ronde nog gaan liggen en er zat een boomstam tussen mijn voorspatbord en mijn wiel, dat duurde even. Toen stond mijn stuur nog 90 graden krom. Was niet goed. Wel rechtgebogen en weer op pad. Maar ja, we zijn er weer. Ik doe dit om uit te rijden en de tijden da’s leuk meegenomen maar daar gaan we niet voor. Met al die rem- en acceleratieknippen: ik krijg hem gewoon niet goed de hoek uit. Ik ben gewend hele hoge toeren te rijden en dat werkt hier niet. Morgen maar hopen dat het allemaal weer mee gaat vallen. Ja, ik ben topfit.
ISDE Slowakije dinsdag: stand na dinsdag
Stand in eigen klasse na dinsdag:
2 450 DOLFING Lucas CTA KNMV NLD C1 2 TM 1:37:49.00
5 650 NIJKAMP Robin CTA KNMV NLD C2 5 KTM 1:38:52.15
6 550 KLEIN-HANEVELD Bas CTA KNMV NLD C2 6 Beta 1:38:55.66
19 649 RIKHOF Vincent CTA KNMV NLD C2 19 TM 1:43:20.89
32 548 PELT VAN Robert CTA KNMV NLD C2 32 Husqvarna 1:47:21.89
51 448 KRUIPER Tim CTA KNMV NLD C2 51 KTM 1:52:24.47
61 549 POL Henry CTA KNMV NLD C2 61 KTM 1:53:10.89 4:00.00 1:57:10.89
58 449 KLINK Nina CTA KNMV NLD C3 58 KTM 1:56:05.13 5:00.00 39:00.00 12:00.00 2:52:05.13
483 ERMERS Corne CTA KNMV NLD C3 72 KTM 2:00:16.51 10.00 1:03:00.00 3:03:26.51 Retired: T.C. 8B
DNF Leo Moulijn
DNS Christian Wichertjes
Het clubteam De drie Musketiers (Lucas, Robin en Bas) stijgt naar plek twee na vandaag!! op 36 seconden van Team Ostra Elite uit Zweden met de nrs. 465, 565 en 665. De Toerenteller met Nina, Vincent en Henry staat op 47. Nederland 1 met Tim, Robert en Christian staan op 70 van de 96 clubteams.
ISDE Slowakije: starttijden dag 3, route en proeven
Op woensdag wordt vrijwel dezelfde route gereden als op dag 1/2 maar dan linksom. Eerst naar een nieuwe enduroproef Jahodna. Dan naar TC1 Kojsov. Daarna via enkele lange en steile hellingen naar de bekende endurotest Vysny Medzev en de TC daar bij camping Sokol.
Daarna opnieuw de berg over naar TC3 Opatka. Vervolgens de bekende endurotest (in het donkere bos) bij Baska en dan naar S/F. twee ronden weer. Wordt een pittig dagje met ’s middags wat motregen voorspeld.
ISDE Slowakije woensdag: 9 rijders knokken door!
Foto’s woensdag. Tot en met proef 5 drie man bij de eerste 10 van de clubscratch. Henri Pol verbijt de pijn in zijn knie. Tim Kruiper zet goed door al lijkt er nu wat slijtage op te zitten. De bosproef bij Jahodna is een hele linke; vanmorgen meteen een helikopter erbij dus daar rijden sommigen met iets verstand.
ISDE Slowakije woensdag: heel mooie scores (uitslagen)
Gewoon weer een topdag al vond iedereen de tweede ronde wel zwaar worden. Een beetje afgetrokken bekkies aan de finish. Drie man in de toptien en Robin en Lucas winnen hun klasse!! De nieuwe proef Jahodna, die lange, is bloedlink. Vanmorgen in de eerste ronde al een Portugees in de helikopter; viel gelukkig achteraf mee. Henry Pol ondanks zijn verdraaide knie maar één plaatsje lager dan gisteren. Vincent Rikhof gewoon stabiel en Robert van Pelt met iets minder knippen op de route die andersom gereden werd terug in de top 100.
Tim Kruiper is onderhand moe. Ik zie pas in de lijst een minuutje; even navragen. Zelf dachten ze de nul te hebben vast gehouden.
Scratch en tussen () eigen klasse en evt straftijd:
3 650 NIJKAMP Robin C2 (1) 1:01:33.96 1:01:33.96
6 450 DOLFING Lucas C1 (1) 1:01:51.15 1:01:51.15
7 550 KLEIN-HANEVELD Bas C2 (4) 1:02:04.60 1:02:04.60
57 649 RIKHOF Vincent C2 (22) 1:07:06.08 1:07:06.08
99 548 PELT VAN Robert C2 (41) 1:10:22.65 1:10:22.65
146 549 POL Henry C2 (54) 1:14:36.72 1:14:36.72
184 448 KRUIPER Tim C2 (69) 1:15:56.02 1:00.00 1:17:56.02
192 483 ERMERS Corne C3 (54) 1:19:34.27 1:19:34.27
ISDE Slowakije woensdag: Trophy en zo …
Zal nog wel even duren die onofficiële uitslagen: kijk eens naar dit penalty lijstje:
1 10 BOURGEOIS Marc FRA Yamaha E1 Exclusion
2 11 BOISSIERE Anthony FRA Sherco E1 Exclusion
3 14 JOLY Jeremy FRA KTM E3 Exclusion
4 22 ROBERT Taylor USA KTM E2 Exclusion
5 23 RUSSELL Kailub USA KTM E1 2C Delay 7:00.00 7:00.00
6 34 SANTOLINO Lorenzo ESP Sherco E1 Exclusion
7 35 GUERRERO Cristobal ESP Yamaha E1 Exclusion
8 40 SPACHMULLER Yanik DEU KTM E1 9C Delay 1:00.00 1:00.00
9 120 KNIGHT David GBR KTM E2 Exclusion
ISDE Slowakije woensdag: de interviews van dag 3
Wilco Bruijn (kartrekker en regelneef):
Wilco, drie dagen in je nieuwe baan. Hoe gaat het? Meer dan goed. Ik had hoge verwachtingen van de drie Musketiers vanwege het feit dat al hun concurrenten bij de Trophy rijden. Waar deze jongens ook bij horen natuurlijk, maar ja, het zij niet zo. en het doet me deugd dat we dan op deze manier laten zien dat we daar thuis horen.
Organisatorisch? Jammer dat ik het zelf moet zeggen, maar het draaiboek zit perfect in elkaar. Het enige wat we doen is hele kleine brandjes blussen. En voor de rest loopt alles perfect. En het mooie is dat iedereen elkaar helpt.
Iedereen heeft veel voor elkaar over en dat is merkbaar in de sfeer en in alles. Super spirit. ja, wat moet ik er verder van zeggen? Ik heb de jongens gezegd dat we een glas bier gaan drinken; ook degene die nog niet drinken. Ik drink zelf ook geen bier maar ik heb een bak van een meter bij me. En ik weet zeker dat die heel goed gaat smaken.
Ik heb het met zo’n groep nog nooit zo gezien! Nou dank je. Ik hoor het ook via andere kanalen, ook uit Nederland en dat is waar ik het voor gedaan heb.
Robin Nijkamp (C2):
Na drie dagen nu klassewinst. We hebben er even op moeten wachten en nu, hoe ging het? Op zich, euhh, het ging wel goed. Euhm, het ging allemaal wel goed. paar kleine foutjes maar het ging wel lekker. De route was andersom en dat beviel mij ook wel goed. Niet dat je de hele weg alleen maar aan het stoten en hokken was. En nu hoor ik net dat ik mijn klasse heb gewonnen. Ja, mooi. De rest van de week doe ik gewoon mijn best weer en ik zie wel wat er van terecht komt. Motor is perfect en ikzelf ook goed in orde. Ja, de polsen begin ik wel iets te vernemen. Nooit zo gevallen dat ik me bezeerd heb. Houden zo, een gelukkig mens. Verder nog wat te melden? Nee, je weet wel, ik zeg nooit wat.
Fenny Dolfing (één van de chefs paddock en keuken en .. en ..):
Hoe loopt het hier? SUPER!! Ja, nee, op rolletjes. Ook met de collega’s. Alles goed, nee, ja, alles, mooi team. Wat wil je nog meer horen. Helemaal gelukkig. We krijgen van alle kanten complimenten. Verse groenten en elke dag wat anders. Een super week en zo afmaken. We eten iedere dag gebak. Haha. Maar dat fietsen we er wel af met het boodschappen doen.
Fijne jongens en vaders en moeders. Eén team, mijn eerste zesdaagses waren twee teams. Iedereen is er volgens mij voor zijn plezier. En iedereen is vol lof. Houden zo.
ISDE Slowakije woensdag: Trophy en zo …
Een stuk of 8 toppers hebben een routecontrole gemist, maar niet de eerste starters dus eigen fout dus diskwalificatie. De resultaten zullen wel iets langer onofficieel blijven vandaag.
Dag 3 resultaten:
E1:
1 122 McCANNEY Jamie Husqvarna 45:13.58
2 110 REMES Eero TM 45:24.62
3 50 GREEN Joshua Yamaha 45:49.58
E2:
E3:
1 58 SANDERS Daniel KTM 45:10.13
2 15 BELLINO Mathias Husqvarna 45:23.99
3 190 CORREIA Luis Beta 45:44.36
World Trophy:
1.
Junior Trophy:
1. Australië; 2. Zweden; 3. USA.
ISDE Slowakije woensdag: stand na woensdag Musketiers op één!
Stand in eigen klasse na woensdag:
1 450 DOLFING Lucas CTA KNMV NLD C1 1 TM 2:39:40.15 2:39:40.15
4 650 NIJKAMP Robin CTA KNMV NLD C2 4 KTM 2:40:26.11 2:40:26.11
5 550 KLEIN-HANEVELD Bas CTA KNMV NLD C2 5 Beta 2:41:00.26 2:41:00.26
18 649 RIKHOF Vincent CTA KNMV NLD C2 18 TM 2:50:26.97 2:50:26.97
36 548 PELT VAN Robert CTA KNMV NLD C2 36 Husqvarna 2:57:44.54 2:57:44.54
51 448 KRUIPER Tim CTA KNMV NLD C2 51 KTM 3:08:20.49 1:00.00 1:00.00 3:10:20.49
53 549 POL Henry CTA KNMV NLD C2 53 KTM 3:07:47.61 4:00.00 3:11:47.61
61 483 ERMERS Corne CTA KNMV NLD C3 61 KTM 3:19:50.78 55:42.24 1:03:00.00 5:18:33.02
Clubteam Drie Musketiers staat nu op ÉÉN!!! 24 seconden voor de Zweden. (Mijn fout: alle drie de rijders tellen mee).
Toerenteller (Vincent, Henry en Nina) nu 57e en Nederland 1 (Tim, Robert en Christiaan) 71e.
ISDE Slowakije: starttijden dag 4 (en 5), route en proeven
Dag 4 (en 5) brengen een nieuwe route, ten noord-oosten van de heuvelrug.
In 40 minuten naar TC1 Opatka. Dan in 54 minuten naar TC2 Gelnica, verste punt. Vandaar in 4 minuten naar de crosstest Gelnica waar Micheluz zo’n 8,5 minuten over deed. 13 minuten later zijn ze bij de nieuwe spectaculaire endurotest Kojsov langs de weg met mooi klimmen en dalen (ook ca 8,5 min). Tussen TC2 en TC3 Jahodna zit 1:18 min. 1 minuut later zitten ze in de al bekende endurotest van Jahodna. Van TC3 Jahodna naar de paddock is 42 minuten. Totaal 3:34 min op de ronde.
Starttijden nu nog niet op internet. De eerste NL-er zal om ca 09.00 uur vertrekken.
ISDE Slowakije: starttijden dag 4 en laatste nieuws
De gediskwalificeerde toppers mogen toch starten want de jury is er nog niet uit met het laatste protest. Wij beginnen om 09:05 met Robin Nijkamp en die is dan om 16;24 klaar.
Tim Kruiper en 2 minuten achter hem Corné Ermers zijn de laatsten en die gaan om 10:06 (10:08) weg en komen binnen om 17:25 (17:27). Het is licht bewolkt en ondanks de eerste spatjes om 07:00 zou de regen pas om 16:00 komen en dan nog maar een beetje. Proef 3 Jahodna hebben ze een gevaarlijke afdaling en een watergat uitgehaald.
We gaan het zien!!
ISDE Slowakije donderdag: een geslaagde dag
Meer foto’s. Een mooie nieuwe route en twee spectaculaire nieuwe proeven. De Nederlandse rijders hadden er weer goed zin in en dat is te zien in de scores. Daarbij was het mooi enduroweer en niet te warm. Dus veel Nederlandse fans bij de proeven. Alleen een beetje sneu dat we het laatste uur allemaal zeiknat geregend zijn. Maar toen waren die van ons al door de proeven. Tevreden gezichten al met al aan de weer voortreffelijke pasta.
Scratch van dag 4 en tussen () eigen klasse en evt straftijd:
3 650 NIJKAMP Robin C2 (2) 1:00:01.52 1:00:01.52
6 550 KLEIN-HANEVELD Bas C2 (4) 1:00:18.55 1:00:18.55
9 450 DOLFING Lucas C1 (1) 1:00:44.62 1:00:44.62
49 649 RIKHOF Vincent C2 (21) 1:05:16.19 1:05:16.19
74 548 PELT VAN Robert C2 (31) 1:07:39.18 1:07:39.18
150 549 POL Henry C2 (58) 1:15:12.53 1:15:12.53
164 448 KRUIPER Tim C2 (65) 1:16:45.25 1:16:45.25
204 483 ERMERS Corne C3 (55) 1:23:12.09 (6:00.00) 1:29:12.09
Het was wel een dag voor de motoren met iets meer pk’s. Alleen Eero Remes rijdt zich in de toptien met zijn E2 motor. Bij ons had Bas Klein Haneveld de hele dag de overhand tot dat Robin Nijkamp er nog voor ging zitten en in proef 5 de snelste clubrijder was en in proef 6 gaf hij het niet meer weg. Lucas Dolfing is vandaag snelste C1 rijder; zijn Italiaanse concurrent had wat meegemaakt.
Zo ook bij het Zweedse clubteam dat de sterkste concurrent was van De Drie Musketiers. Die leveren vandaag opnieuw seconden in, maar het is nog niet gedaan.
Na twee uur dikke regen en vannacht misschien nog meer wordt het morgen nog een echte Oost-Europa dag (of mag je dat niet zo zeggen?).
ISDE Slowakije donderdag: Trophy en zo …
Hoewel de gediskwalificeerden vandaag mochten starten, betekent dat niet dat ze (gisteren en) vandaag meetellen. USA, Frankrijk en Engeland zijn dus kapot bij de World Trophy.
Dus:
World Trophy: 1. Australië; 2. Italië; 3. Finland en Duitsland ineens op 4.
Junior Trophy: 1. Australië; 2. Zweden; 3. YUSA
Dames Trophy: 1. Australië; 2. Frankrijk; 3. Zweden
ISDE Slowakije donderdag: de interviews van dag 4
Aliedus Spenkelink (vrachtautochauffeur en nog veeeel meer):
Waar ben je vandaag geweest? Ik ben vandaag op de TC in Gelnica geweest. In het dorp hadden ze de Dorpsstraat vrijgemaakt. Bij de verkenningen leek die TC krap maar nu was het wel apart; ze hadden de hele straat er bij gepakt. Dit was wel een beetje apart.
Hoe kijk jij tegen de week aan tot nu toe? Aardig, mooi. Ik vind het alleen een hectische toestand. We beginnen ’s morgens heel vroeg. Lijsten maken, spullen inpakken. Naar de TC, wachten. Soms hectisch omdat er soms mensen langs komen die zich met de gang van zaken bemoeien. Goed bedoeld van die “vreemden” maar bijvoorbeeld tanken moeten de mensen van de TC doen anders weet je niet of het gebeurd is.
Maar, een goed team? Je hebt er nu weer twee weken aan opgeofferd. Zo’n gekke liefhebber ben je wel? Ik ben nu eenmaal een liefhebber van dit spelletje. Dit moet gebeuren. Ik voel mij gewoon een onderdeel van die jongens met de wedstrijd. Voor mij is dat een must eigenlijk. Daar doe je het voor.
Jan Hans Dolfing (jongste “rugzak/volgrijder):
Leuk? Ja, tot nu toe wel. het gaat hartstikke mooi.
Als hij (Robin) maar presteert? Ja, dan ben ik tevreden. Als ze alle drie maar goed presteren.
Een weekje rondknappen en jagen, druk druk druk? Jaaah, op het laatst vandaag wel even drukken om op tijd te komen maar het lukt wel hoor. Komt altijd goed. Gelukkig nog geen trammelant gehad onderweg. Niks, geen grote dingen. Niet gesleuteld. Moet ook niet. Het spul blijft behoorlijk heel. Laten we dat zo houden. We zijn er nog niet maar we zijn een eind op weg. Vandaag nat geregend, het laatste stukje alleen na de laatste proef. Mijn eerste dag hier was ik wel zes keer nat geregend maar toen was ik vast niet de enigste. Hè!!
ISDE Slowakije donderdag: stand na donderdag, Musketiers ruimer op één!
STANDEN NA VIER DAGEN:
Clubteam Award:
1 VAMC Drie Musketiers 11:02:11.21
2 Team Ostra Elite 11:05:21.98
3 KBS UAMK TEAM UNHOST 11:07:51.89
59 TOERENTELLER 17:14:48.43
71 Nederland 1 20:32:29.46
C1:
1 450 DOLFING Lucas CTA KNMV NLD C1 1 TM 3:40:24.77
C2:
3 650 NIJKAMP Robin CTA KNMV NLD C2 3 KTM 3:40:27.63
5 550 KLEIN-HANEVELD Bas CTA KNMV NLD C2 5 Beta 3:41:18.81
20 649 RIKHOF Vincent CTA KNMV NLD C2 20 TM 3:55:43.16
35 548 PELT VAN Robert CTA KNMV NLD C2 35 Husqvarna 4:05:23.72
53 549 POL Henry CTA KNMV NLD C2 53 KTM 4:23:00.14 (4:00.00) 4:27:00.14
54 448 KRUIPER Tim CTA KNMV NLD C2 54 KTM 4:25:05.74 (1:00.00 1:00.00) 4:27:05.74
C3:
57 483 ERMERS Corne CTA KNMV NLD C3 57 KTM 4:43:02.87 (55:42.24 1:09:00.00) 6:47:45.11
Decision of the FIM International Disciplinary Court
2015 FIM International Six Days’ Enduro World Championship Kosice, Slovakia
Following the disqualification of eight riders by the FIM International Jury on Day 3 of the 2015 FIM International Six Days’ Enduro World Championship in Kosice, Slovakia, the Fédération Française de Motocyclisme (FFM) lodged an appeal yesterday,
Thursday 9 September, against the decision of the FIM International Jury with the FIM International Disciplinary Court (CDI) in accordance with Art. 4.5 of the FIM Disciplinary and Arbitration Code (CDA).
In its appeal, the FFM petitioned the CDI for immediate stay of execution of the FIM International Jury’s decision in accordance with Article 4.8 CDA.
In view of the urgent nature of the matter and the exceptional circumstances of the case, the CDI has decided to order stay of execution of the International Jury’s decision and reintegration of all eight riders disqualified into the competition on a provisional basis until further notice.
This order is without prejudice to any decision by the CDI on the merits of the case.
ISDE Slowakije vrijdag: natte route en al weer mooie uitslagen
Meer foto’s. De regen die gisteren om 16.00 uur begon, zette een aantal uren door. Dat was zeker op het eerste stuk route goed te merken; gladde afdalingen en klimmen maakten er een krap stuk van naar TC2 Gelnica. Ook de steile klim van proef 2 werd er uit gehaald; gisteren in droge omstandigheden kwam daar al niet iedereen zonder hulp boven. Gevolg was wel dat die proef in de eerste ronde niet telde, hoewel de bypass simpel en ongevaarlijk was.
Intussen zijn de meeste rijders er wel klaar mee na vandaag. Hoewel het geen loodzware zesdaagse was, gaan 5 lange dagen niet zonder pijntjes voorbij. Allemaal gewoon moe dus. Dat moet ook! De “tank” moet na 5 dagen leeg zijn.
Een paar extra foutjes vandaag ook en dat kostte onder andere Bas een voorspatbord. Als het erger niet wordt. Overigens ging ook vandaag de prestige strijd tussen Henry Pol en Tim Kruiper keihard door tot het gaatje. Rookie Tim had na zes proeven net de overhand.
De dagscores van dag 5:
Scratch van dag 4 en tussen () eigen klasse en evt straftijd:
6 650 NIJKAMP Robin C2 (4) 50:01.68
9 450 DOLFING Lucas C1 (3) 50:29.54
14 550 KLEIN-HANEVELD Bas C2 (8) 50:46.73
42 649 RIKHOF Vincent C2 (17) 53:37.48
87 548 PELT VAN Robert C2 (35) 57:07.11
158 448 KRUIPER Tim C2 (62) 1:03:46.41
159 549 POL Henry C2 (63) 1:03:54.15
172 483 ERMERS Corne C3 (46) 1:06:33.58
ISDE Slowakije vrijdag: Trophy en zo …
Omdat de gediskwalificeerden vandaag zowel mochten starten en ook weer in het (landen)klassement staan, ziet dat er flink anders uit.
World Trophy: 1. Frankrijk; 2. Australië; 3. Spanje
Junior Trophy: 1. Australië; 2. Zweden; 3. Italië
Women Trophy: 1. Australië; 2. Frankrijk; 3. Zweden
CLUB TEAM AWARD:
1 VAMC Drie Musketiers 13:33:29.16
2 Team Ostra Elite 13:37:23.14
3 KBS UAMK TEAM UNHOST 13:42:39.48
58 TOERENTELLER 22:12:20.06
69 Nederland 1 25:33:22.98
ISDE Slowakije vrijdag: het interview van dag 5
Nina Klink:
Weer op de been. Hoe ga je deze teleurstelling overleven?
Nou euhh, niet. Hihi. Ja wel hoor. Ja het is hartstikke jammer dat het niet gelukt is. Maar het zat er gewoon niet in. ik had vanaf woensdag ervoor al iets last. Donderdag werd het erger, medicijnen gehaald en geslikt en het ging beter.
Maandag de wedstrijd begon goed totdat ik er heel erg hard af ging.
Dat heeft denk ik ook niet geholpen met het herstel. Maandagnacht op dinsdag niet te houden van de koorts. Zweten, zweten!! Nou dat gaat een zware week worden en dinsdagmorgen, ik dacht dat ik er door was. Ik zeg het ook nog tegen Peter. Het ging goed de eerste twee proeven en dan kwam ik op een klim; ik kom te vallen en het was klaar, het was over.
Maar jij bent een positief vooruit kijkend mens, wat komt hier na?
Ja, dit kan gebeuren, erg jammer maar beter dit dan wat gebroken. Dit is met een weekje voorbij en dan kan ik verder. En tuurlijk, volgend jaar op herhaling, gewoon super jammer, ik had heel veel getraind. Echt dikke pech. Volgend jaar beter.
ISDE Slowakije vrijdag: stand na vrijdag, we moeten naar de prijsuitreiking morgen …
C1 na 5 dagen:
1 450 DOLFING Lucas CTA KNMV NLD C1 1 TM 4:30:54.31
2 533 FLOCKHART Fraser CTA ACU GBR C1 2 KTM 4:33:13.34
3 468 ANDERSSON Adam CTA SVEMO SWE C1 3 KTM 4:34:55.18
C2 na 5 dagen:
1 469 NELSON Oliver CTA SVEMO SWE C2 1 Husqvarna 4:26:33.94
2 676 HOSTINSKY Thomas CTA SMF SVK C2 2 Husqvarna 4:26:55.37
3 650 NIJKAMP Robin CTA KNMV NLD C2 3 KTM 4:30:29.31
4 633 NORRIE Frazer CTA ACU GBR C2 4 KTM 4:30:40.74
5 550 KLEIN-HANEVELD Bas CTA KNMV NLD C2 5 Beta 4:32:05.54
19 649 RIKHOF Vincent CTA KNMV NLD C2 19 TM 4:49:20.64
33 548 PELT VAN Robert CTA KNMV NLD C2 33 Husqvarna 5:02:30.83
53 448 KRUIPER Tim CTA KNMV NLD C2 53 KTM 5:30:52.15
54 549 POL Henry CTA KNMV NLD C2 54 KTM 5:30:54.29
C3 na 5 dagen:
56 483 ERMERS Corne CTA KNMV NLD C3 56 KTM 7:54:18.6
ISDE Slowakije vrijdag: eindelijk video …
Laaglanders in de heuvels! Crosstest Gelnica, 2e ronde vrijdag. Ja, dat noemen ze hier een crosstest. Het begint met een ruimer overzicht van de hele proef en daarna 8 Nederlanders op diverse klimmen en de skihelling.
ISDE Slowakije zaterdag: slotcross
Om 09:55 begint Lucas en om 12:20 zijn al onze club rijders klaar. Dan kijken en wachten op hopelijk de huldiging bij de crossbaan van Kechnec.
ISDE Slowakije zaterdag: slotcross, de buit is binnen !!!
Meer foto’s. Voor sommigen is die buit gewoon die medaille, goud, zilver of brons, voor de eerste keer of al vaker maar wel mooi zelf verdiend. En als kers op de taart hebben we ook nog de prijs voor het snelste clubteam. En de eerste plaats van Lucas Dolfing bij de C1 clubrijders. En de derde plaats voor Robin Nijkamp bij de C2. Die moeten eerst met Bas Klein Haneveld (5e C2) de grootste clubteam beker op halen en daarna nog individueel.
Daarvoor moest dan eerst nog wel gecrosst worden op de mooie, harde en bloedsnelle baan van Kechnec. Veel grip ook.
Lucas Dolfing begon met een kopstart in de snelste C1 groep en finishte als 3e. Daarna Henri Pol, Robert van Pelt en Tim Kruiper in de middelste C2 groep. Robert pakte brutaal kopstart en hij gaf het niet meer uit handen. Henri en Tim deden hun best zo midden in het pak.
In de snelste C2 groep startte Robin Nijkamp ongeveer op drie en hij hield dat vast tot aan de streep. Bas Klein Haneveld kwam even in de verdrukking maar hij reed mooi naar de vijfde plek. Vincent Rikhof bracht de TM netjes aan de finish op de 19e plaats.
Ook Corné Ermers kwam daarna soepel aan de meet in de eerste C3 groep.
ISDE Slowakije: eindresultaten
C1:
1 450 DOLFING Lucas CTA KNMV NLD C1 1 TM 4:44:42.18
C2:
3 650 NIJKAMP Robin CTA KNMV NLD C2 3 KTM 4:44:23.21
5 550 KLEIN-HANEVELD Bas CTA KNMV NLD C2 5 Beta 4:46:01.03
19 649 RIKHOF Vincent CTA KNMV NLD C2 19 TM 5:04:08.78
31 548 PELT VAN Robert CTA KNMV NLD C2 31 Husqvarna 5:16:33.31
52 448 KRUIPER Tim CTA KNMV NLD C2 52 KTM 5:46:24.07
53 549 POL Henry CTA KNMV NLD C2 53 KTM 5:46:54.83
C3:
56 483 ERMERS Corne CTA KNMV NLD C3 56 KTM 8:11:10.96
Clubteams:
1 VAMC Drie Musketiers 14:15:06.42 (Bas, Lucas, Robin)
58 TOERENTELLER 25:43:08.74 (Nina, Henry, Vincent)
68 Nederland 1 29:02:57.38 (Robert, Tim, Christian)
ISDE Slowakije zaterdag: foto’s van de prijsuitreiking
FOTO’S. En wat voor één!! Natuurlijk het winnende NEDERLANDSE CLUBTEAM! Maar ook de stunt van het Australische Trophy Team dat zich van de winst bestolen voelde. Zij gingen demonstratief niet op het tweede plek schavotje staan en ’s avonds bij nog een officieel rondje prijzen kwamen ze helemaal niet opdagen.
Afsluiting zesdaagse 2015 Slowakije
Afgelopen zaterdagavond had Wilco Bruijn zijn groep voor het laatst bij elkaar. De sponsoren waren deze avond ook uitgenodigd en onder het genot van een BBQ, gesponsord door Bolscher vlees. De benodigde drankjes ontbraken natuurlijk niet. Patrice van Assendelft was ook uitgenodigd maar kon helaas niet komen. De KNMV heeft de drankjes van deze avond aangeboden.
Het begon om 18:30 uur en het liep al snel vol, het aantal kwam op 53 personen. Om 20:15 uur begon Wilco, gekleed in zijn ISDE bloesje, aan zijn praatje, de BBQ was reeds getest en de koelwagen had goed zijn best gedaan. Als eerste werd Joy Wullink het woord gegeven, zij bood de rijders en Wilco een fotoboek aan. Zij werd hartelijk bedankt en daarna begon Wilco aan zijn terugblik op de zesdaagse in Slowakije.
We moesten dit jaar alles zelf regelen, omdat de KNMV geen team afvaardigde, de reden is bekend. Nadat het draaiboek klaar was werden er 2 vergaderingen gehouden om het e.e.a. toe te lichten. Het ambitieuze plan was reeds in Markelo met Ben van Erp besproken en hij zei direct dat we zijn vrachtauto mee konden krijgen.
De 1e vergadering was bij Klink-Nijland in Raalte. Hierbij waren de rijders en helpers cq. narijders aanwezig om te horen wat er tot zover reeds geregeld was. In deze vergadering zijn allerlei acties uitgezet en er is besloten dat we als Nederland alles zelf regelen. Na deze vergadering werd ook naar sponsoring gezocht en dit begon ook te lopen.
Erik Davids van Double D belde vrij snel op en vroeg waar ik aan zat te denken, aan spandoeken met de Nederlandse vlag voorzien van de rijders en sponsornamen. Hij bood aan om 4 vlaggen te maken voor bij elke TC 1 exemplaar.
Andre Pullen van WPM bood ook direct sponsoring aan.
Voor de aankleding van het Paddock waren tentjes nodig en er werd met Twinair gebeld en Leo was dol enthousiast met dit initiatief en heeft direct tentjes en milieumatten (mee)gegeven. Op een gegeven moment moest ik bij Ben van Erp komen hij had een sponsor, Brock gokkasten en biljards wilde ook sponsoren. Michel is zelf ook een endurorijder en wilde wel ondersteunen.
Voor het hele verhaal was ook de pers benaderd, Enduro.nl , Motorgazet en Noppenniews. Bij zo’n organisatie is gewoon pers nodig om het e.e.a. te publiceren.
Voorafgaand aan de 2e vergadering in het clubhuis van de VAMC werd de pers de gelegenheid gegeven om de rijders te fotograferen met- of zonder motor. In deze periode kwam er ook reeds iets te staan op enduro.nl.
Wilco had bij Joy geïnformeerd hoe het in het buitenland ging mbt de herkenbaarheid. Hiervoor was eigenlijk niets geregeld en dit vond Wilco vreemd. Er werden beachbanners ontworpen en gemaakt voor de herkenning op de TC , deze werden door Dolfing gesponsord. Deze banners hadden de rijders op de EK in Finland reeds bij zich en ze waren er trots op, want met de presentatie liepen ze ook met deze banners.
Tijdens de 2e vergadering werd het totale draaiboek doorgenomen en verduidelijkt. Er waren div mensen persoonlijk benaderd om een functie in te vullen en iedereen stemde toe om dit te doen. Denk hierbij aan: chauffeur op de vrachtauto, kokkinnen, masseur, mensen om de jerrycans s’avonds te vullen e.d.
In het draaiboek stond een begroting. Dit bedrag werd door de rijders ingebracht en zodoende hadden we geld om het e.e.a. e betalen. Hiervoor hadden we een penningsmeester.
Iedereen was dol enthousiast hoe het allemaal was voorbereid en tijdens deze vergadering meldde Nijkamp dat zij weer kleding wilden laten maken. Deze kleding werd bij JOPA besteld en hij deelde ook mee in de kosten, het resultaat heeft U allemaal kunnen zien.
Hocoparts sponsorde kettingen aan 3 dealers, met deze dealers was een deal gemaakt om een bedrag per ketting aan de zesdaagsegroep te betalen zodat de hele groep profiteerde van deze actie.
Olthof wilde financieel liever niets bijdragen, maar de verhuisbus van hun mocht wel voor niets mee en hier hebben we veel plezier van gehad.
Alidus Spenkelink en Henri Rikhof hebben een gedeelte van de brandstofkosten van de vrachtauto voor hun rekening genomen.
Na deze vergadering was in principe alles geregeld, er werd nog een groepsapp aangemaakt zodat we elkaar konden informeren.
Na de 2e vergadering liep de sponsoring door, Gertie Klein Haneveld belde op en zei dat hij ook wilde sponsoren en hier was ik heel blij mee. Ik zei stuur je logo maar op en dan kom je ook op de vlag, het logo werd terstond gemaakt en s’avonds had ik het geld al op de rekening staan. Hulde voor dergelijke acties die nog opgevolgd werden door anderen.
Martin Slot, zelf OTR rijder, deed voor NTP infra ook een bijdrage en van zijn bedrijf werden ook hekken ed. meegenomen.
In Slowakije werd een container gehuurd en de benodigde stellingen en kasten werden door Metalin meegegeven.
Eurol werd benaderd en zij zorgden voor kettingspray, remreiniger, motorolie, koelvloeistof e.d. alles voor op de TC.
Ook tijdens de zesdaagse liep de sponsoring door, Pol gaf me een deel van zijn pensioen. Wichertjes spekte de kas ook nog. Boezerooy bood de foto’s van de rijders aan.
N.a.v. Een artikel op enduro.nl kwamen er ook enkele privé sponsors. Dit getuigde van het feit dat het ook bij enduro liefhebbers leefde.
Ook Jessica ten Have, de trainster van diverse rijders, deed een duit in het zesdaagse zakje.
Middels foto’s en verslagen heeft iedereen onze prestaties gevolgd. Wilco benadrukt dat deze groep historie heeft geschreven en dat de aanwezigen zich daar nog niet van bewust zijn. Een 1e plaats bij de clubteams is nog nooit gepresteerd door een Nederlands team.
We kunnen terug kijken op een perfect georganiseerde en verlopen ISDE.
Wilco bedankt nogmaals iedereen voor zijn inzet.
Wilco riep Monique bij zich en sloot af met een gedicht, hierna trok hij demonstratief zijn ISDE bloesje uit als zijnde het eind van de zesdaagse 2015, een groot applaus klonk en hij kreeg een dikke zoen van zijn vrouw.
Hierna boden de rijders Wilco een zeer mooie attentie aan voor al zijn werk.
Wilco zegt het allemaal nog wel een keer te willen doen maar dan in een aangepaste vorm.
18 november: Australië wint alsnog de ISDE 2015
Het disciplinaire hof van de FIM moest nog steeds een besluit nemen over het gevalletje in Kosice waar 8 toprijders een routecontrole misten. Deze rijders mochten alsnog in de wedstrijd blijven na een protest. Vervolgens won Frankrijk de Trophy tot grote woede bij de Australiërs.
Zojuist is bekend geworden dat die protesten verworpen zijn. Als ze nou nog maar een vliegticket kunnen krijgen voor het FIM gala!
Dus: 1. Australië; 2. Italië; 3. Finland. Lijst.
Lees hieronder het officiële bericht van de FIM:
Following a hearing held at the FIM headquarters in Mies on 2 November 2015, the CDI Sole Judge appointed to hear the case, Mr Jan Stovicek (Czech Republic) took a decision on the merits. The operative part of the decision was notified to the parties earlier today. The reasoned decision will be issued shortly.
The CDI rejected the Appeals lodged by the Fédération Française de Motocyclisme (FFM), the Real Federación de Motociclimo (RFME) and the Auto-Cycle Union (ACU) against the decision of the International jury disqualifying eight riders who missed a Route Check. The disqualification will therefore stand.
The first place in the rankings for the FIM World Trophy therefore goes to Australia, with Italy in second place and Finland in third. Australia is therefore the FIM World Trophy team winner of the 2015 FIM International Six Days Enduro (ISDE).
The amended rankings of the FIM World Trophy of the 2015 FIM International Six Days of Enduro are attached to the present document.
In its Appeal, the FFM petitioned for a stay of execution of the Decision in application of Article 4.8 of the FIM Disciplinary and Arbitration Code, which was granted by the CDI in view of the urgent nature of the matter and the exceptional circumstances of the case.
FIM Communication
Australië wint alsnog de ISDE 2015
Op dag drie van de enduro Zesdaagse in Slowakije gingen acht toptwintig rijders de mist in door het missen van een routecontrole. Zij werden uiteraard gediskwalificeerd en daarmee waren de Trophy Teams van Frankrijk, Spanje en Engeland kansloos. Het Australische Trophy Team, dat al voor dit incident en voor het eerst in de geschiedenis aan de leiding ging, dacht nu op rozen te zitten.
Er werd echter meteen beroep aangetekend tegen deze beslissing van de jury door de drie in enduroland belangrijke motorbonden. Zo’n beroep heeft een opschortende werking en de heren rijders stonden daarmee weer terug in de uitslagen. Uiteindelijk slaagde Frankrijk er in door gewoon hard te rijden om de koppositie over te nemen van Australië.
De Australiërs voelden zich bestolen en zij boycotten de prijsuitreiking á la Rossi. Frankrijk nam na zes dagen onder afkeurend gejoel de grote Cup in ontvangst.
Maar het disciplinaire hof van de FIM moest nog steeds een besluit nemen over dit beroep. Deze week werd bekend dat het beroep ongegrond is verklaard. Daarmee wint Australië alsnog de World Trophy. Zo hebben zij eindelijk hun Grand Slam want ook de Junior en de Dames Trophy gingen naar Australië.
De KNMV had geen Trophy of Junior team afgevaardigd. Dat de Nederlandse toprijders daar wel klaar voor zijn , bewezen zij door de Clubteam Trophy te winnen. Robin Nijkamp, Lucas Dolfing en Bas Klein Haneveld waren sneller dan 95 andere clubteams.
Intussen laten de Fransen op de sociale media hun woede over dit besluit blijken. Dat gaat dus interessant worden in Spanje bij de zesdaagse van 2016.