Hallo,
Als het ooit nog eens kriebelt bij het bekijken van de Dakar, beelden om er zelf eens aan te beginnen, dan zal ik terugdenken aan vandaag. Wat een ellende, voornamelijk voor de motoren. Heel fijn zand in de duinen afgewisseld met hagelwit poeder. In zakjes zou je er veel geld voor krijgen denk ik, maar vandaag heeft dat poeder aan velen veel geld gekost.
Hoeveel er vandaag hebben opgegeven met een kapotte motor is nog niet helemaal duidelijk, maar het zijn er veel. Of ze die vandaag ook allemaal nog gaan thuiskrijgen is ook niet zeker. Werkelijk overal stonden er stil, midden in de woestijn. Van diegene die vandaag aankwamen zijn er een aantal die morgen de genadeslag krijgen. Als je bij de pré- finish 2 takten hoorde draaien die klonken als een diesel dan weet je het wel. Ik heb vandaag 8 filters gewisseld. Zelfs op de route ben ik gestopt om te wisselen, gewoon omdat de filter dicht kwam te zitten. Dat kostte mij wel een minuut straftijd. Maar, ik heb nog geen stof binnen, en als ik het einde haal neem ik die minuut er met de glimlach bij.
De proeven verliepen goed, na 2 dagen in de stenen was het wel even wennen aan dat mulle zand. Het waren echt wel mooie proeven alleen is het zo verdomd spijtig dat je met een FIM band moet rijden in deze omstandigheden. De motor en de koppeling zien zo zwaar af.
Ik werd 13de in de E3 klasse. Onze ambitie in de World Trophy moeten we opbergen, 2 van mijn teammaats haalden vandaag het einde niet en de 2 anderen namen tussen de 24 en 28 minuten straftijd. Spijtig, het is niet anders. Morgen dezelfde route en proeven op het programma, al hoop ik dat de jury vanavond zijn gezond verstand gebruikt en wat aanpassingen doorvoert.
Mijn Husky TE300 doet het nog steeds goed en kreeg vandaag 1 achterband, verse olie en ( alweer ) een propere luchtfilter, bedankt Dunlop en DT1. Morgenvroeg wil ik uit voorzorg de koppeling vervangen tijdens de 10 toegestane minuten.
Goed, dat was het zowat.
Groeten, Wim 74#